En jul som varer hele året
En jul som varer hele året
16 desember 2016
Generalsekretær Terje Aadne skriver i sin julehilsen at Gud er ikke bare til for de store markeringer, men ønsker å vandre sammen med oss hver dag.

«Nå er det jul igjen og nå er det jul igjen og jula varer helt til påske» er en sangstrofe som mange kjenner.

Julefortellingen fra Matteus og Lukasevangeliet om Jesu fødsel er Guds budskap om fred på jord. Sammen med juletradisjoner, mat, gaver og fellesskap er julen en årlig begivenhet som samler de fleste rundt i våre tusen hjem. Erfaringen av fellesskap og feiring er like mangfoldig som livet er; for mange den beste tiden på året; for andre den mest sårbare tiden på året. For noen ensomhet, for andre gode opplevelser med barn, familie og venner.

Juleevangeliet handler ikke først og fremst om denne ene feiringen. Engelens profeti til Josef har et innhold som gir håp om en jul som varer hele året;
«Se, jomfruen skal bli med barn og føde en sønn, og de skal gi ham navnet Immanuel – det betyr: Gud med oss.»

Gud er ikke bare til de store markeringer, men ønsker å vandre sammen med oss hver dag. Med Jesus i hverdagen, kan erfaringen av Guds kjærlighet bryte gjennom alle livets faser og skape håp, glede og fred hvor vi enn befinner oss i livet.

Like stort er ordet fra Johannes evangeliet:
«Og Ordet ble menneske og tok bolig iblant oss, og vi så hans herlighet, en herlighet som den enbårne Sønn har fra sin Far, full av nåde og sannhet.»
Tenk hvis Guds nærvær, nåde og kjærlighet kan bli tilgjengelig for de vi møter? Når Guds nærvær fyller og forvandler oss, er mitt håp at alle de vi møter på vår vei kan få oppleve den samme fred som englene sang om.
Kan vi være «Immanuel – Gud med oss, så kan flere få oppleve jul hele året.»

 

En jul som varer hele året

Med ønske om en velsignet jul
Terje Aadne
Generalsekretær

 

 

(Illustrasjonsfoto: KPK)

 

Les også

Generalsekretær i ti år

«Det sterkeste inntrykket er takknemligheten til alle de som utrettelig i store og mindre menigheter rundt i landet gir av livene sine for at mennesker skal ha et menighetsfellesskap og få møte Kristus i lokalsamfunnet.
Les mer

Takk og innsettelse

I landsmøtets samling søndag formiddag ble skiftet av generalsekretær markert med takk til Terje Aadne og innsettelse av Bjørn Bjørnø. Se gjerne opptak av gudstjenesten i artikkelen.
Les mer

Er med på laget fra august

Generalsekretærkandidat Bjørn Bjørnø er tilsatt i en engajsementstilling fra august til oktober, og vil bruke tiden fram til landsmøtet for å bli bedre kjent med baptistene.
Les mer
1 - 3 av 31
...

© 2014 Baptist.no

Baptistkirken Norge  |   Chr. Krohgs gt 34, N-0186 Oslo, Norway
Tlf. (+47) 67103560  |   post@baptist.no
Gavekonto 3000.15.93672  |  VIPPS: 10910
Intranett 

Powered by Cornerstone